GEZOCHT VOOR HET BESTUUR VAN DE DORPSRAAD MAARSBERGEN | UPDATE: FUNCTIE VERVULD

JIJ: een liefhebber van cijfers.

WIJ: een Dorpsraad met een open plek binnen het bestuur van PENNINGMEESTER.

Vind jij het ook belangrijk dat er een club is als de Dorpsraad Maarsbergen, die de samenhang, het dorpsgevoel versterkt door het organiseren van allerlei activiteiten voor jong en oud? Die ook spreekbuis wil zijn voor Maarsbergen naar gemeente, provincie en provinciaal projectteam Ondertunneling.

Wil jij daar een nuttige bijdrage aan leveren? Dan hebben wij een plek voor je vrij als nieuwe penningmeester in ons team van nu nog 6 bestuursleden.

TAKEN:

Dit is wat je gaat doen:

• Goedgekeurde facturen tijdig betalen;
  • 1x per jaar contributie innen, deels via automatische incasso;
  • Beheer van de ledenadministratie;
  • Facturen verzenden aan onze sponsors, donateurs (vrienden van de dorpsraad);
  • Beheren van de bankrekening (Regiobank) en (beperkte) kas;
  • Betalingen en ontvangsten registreren in de beschikbare Excel formats;
  • Begroting en financieel jaarverslag in Excel opstellen en uitwerken in Word;
  • Jaarlijks verantwoording via de kascontrolecommissie afleggen aan de Algemene Ledenvergadering. De Dorpsraad is een vereniging;
  • Per maand het bestuur tijdens het bestuursoverleg informeren over de financiële voortgang.

Voor deze interessante klus zoeken wij iemand die:

• van cijfers houdt;
  • nauwkeurig is (een pietje-precies)
  • handig is met de PC/laptop: met name Excel;
  • communicatief is;
  • een teamspeler is;

Waarom het interessant is?

• Je wordt onderdeel van een enthousiaste club mensen; een mooie mix van oude en nieuwe bewoners van Maarsbergen vormen het huidige bestuur.
  • Je leert veel nieuwe mensen kennen en doet nieuwe ervaringen op.
  • Je maakt deel uit van het Dagelijks Bestuur (DB) samen met de voorzitter en secretaris.
  • De tijdsinvestering is in enkele perioden in het jaar wat groter door het afsluiten van het begrotingsjaar. Daarna is het beperkt tot het bijhouden van de boekhouding en ledenadministratie.
  • De werkzaamheden kunnen thuis en dus flexibel worden ingevuld.
  • Het bestuur vergadert 1x per maand (elke 1e maandag). In de zomer vergaderen we niet.
  • De huidige penningmeester, Vincent Post, die de functie 3 jaar vervuld heeft, wordt algemeen bestuurslid en kan dus de nieuwe penningmeester rustig wegwijs maken in de financiën van de Dorpsraad.

Ben je enthousiast door ons verhaal en zie jij jezelf op deze plek? Mail dan, ook voor meer informatie, naar bestuur@dorpsraadmaarsbergen.nl en wij nodigen je graag uit voor een kennismakingsgesprek.