Op dit moment zijn we druk bezig met een leuke historische wandeling door Maarsbergen. Maar als je dan op zoek gaat naar oude beelden over Maarsbergen, kom je online ook heel veel leuke filmpjes tegen. Zie hieronder een fractie van de oude films over Maarsbergen.

Maarn/Maarsbergen ca.1960
Oude zwart-wit filmpjes uit de 60-er jaren uit het dorp Maarn/Maarsbergen

1676-2006. Maarn-Maarsbergen 330 jaar
Ter gelegenheid van het opheffen van de gemeente Maarn/Maarsbergen, welke per 1 januari 2006 opging in de nieuwe gemeente Utrechtse Heuvelrug, is een boekje uitgegeven. Bij dit boekje hoort een DVD met deze film, een overzicht van 330 jaar Maarn en Maarsbergen.

Maarn anno 1966

Maarsbergen: IJsclub “De Kom” en Koninginnedag begin jaren 80
Beelden van onder andere IJsclub de Kom in Maarsbergen aan de parallelweg, en Koninginnedag.

1928 – Kindertehuis Valkenheide – Maarsbergen
Op 4 Oktober 1912 werd Opvoedingsgesticht Valkenheide in Maarsbergen (Utrecht) officieel geopend door Koningin Moeder Emma – Koningin der Nederlanden. Destijds waren er nog niet veel voorzieningen voor moeilijk opvoedbare kinderen. De negentiende-eeuwse oplossing voor die soms gedreven door armoede kleine vergrijpen pleegden, was een flinke gevangenis of tuchthuisstraf.

Maarn – Maarsbergen van boven 2017