De afgelopen dagen is er in Maarsbergen commotie ontstaan rondom een schrijven van de firma A. Hak over het tijdelijk eenrichting maken van de Tuindorpweg. De Tuindorpweg zou gedurende een periode van 2 maanden afgesloten worden in de richting van Maarn. Dit was nodig om een ondergrondse leiding van Defensie te verleggen. Het verleggen is noodzakelijk voor de realisatie van de nieuwe spoortunnel.

Veel leden hebben bij ons aangegeven het onacceptabel te vinden dat Maarn voor een dergelijke periode per auto en OV vrijwel onbereikbaar wordt vanuit Maarsbergen. Ook als Dorpsraad Maarsbergen waren wij zeer ontevreden over de gang van zaken.

Het akkoord op dit verkeersplan is inmiddels ingetrokken. Er komt nu geen eenzijdige afsluiting van Maarsbergen naar Maarn maar een om- en omregeling met behulp van verkeersregelaars en lichten. Slechts 1 nacht wordt de weg volledig afgesloten. Deze situatie zal natuurlijk nog wel voor wat vertraging zorgen, maar is in onze ogen een acceptabele oplossing.